środa, 20 maja 2015

Konwalie

Uwielbiam konwalie.
U mnie w ogrodzie jeszcze nie zakwitły, więc kupię sobie sama swieżutki bukiecik :)

A wiecie, że w dniu 1-ego maja, Francuzi ofiarują sobie kwiaty (fleurs) – konwalie (muguet). Konwalie to delikatne kwiatuszki o białych dzwoneczkach (clochettes), które pojawiają się na wiosnę (printemps). Francuzi wierzą, że jest to coś co przynosi szczęście (un porte-bonheur) na najbliższy rok. W lecie (été) dzwoneczki konwalii zmieniają kolor na czerwony (rouge).  Łodyga (la tige), dzwoneczki (clochettes) i liście (feuilles) konwalii są trujące (toxiques). Nie można ich jeść.
 














 

19 komentarzy:

  1. ah :) musze też kupic :) jesli tylko przejdzie mi faza zapachowa, bo na razie mnie wszystko drażni.
    piekne sa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rosną u mnie przed domem. Tak cudnie pacną, że każdy zatrzymuje się na chwilkę, by zaczerpnąć tego zapachu. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne zdjęcia i stylizacje z konwaliami, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię konwalie i lubię ich zapach. Pięknie ujęłaś je w zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie. Kasia-mazurskie pasje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Kasiu i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  5. Cudowne :) Mogłabym takie zdjęcia oglądać bez końca, bo uwielbiam konwalie :)
    U mnie już przekwitają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak i u mnie ;( Teraz będą kolejne sezonowe kwiaty.... piwonie

      Usuń
  6. Też je uwielbiam i z dzieciństwa kojarzą mi się razem z bzem z Majówkami i udekorowanymi przydrożnymi kapliczkami oraz niekwestionowanym świętem - Dniem Matki. U mnie też jeszcze nie zakwitły:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko to jeszcze się nimi nacieszysz :)

      Usuń
  7. cudo!! i pięknie je sfotografowałaś - aż czuć jak pachną ! :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam konwalie szczególnie że kwitną w moje urodziny. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu a ja wczoraj miałam urodzinki - 23 maja i dostałam od Mojej Mamy bukiecik konwalii z własnego ogródka... chociaż to ja powinnam dać jej kwiaty - za to, że mnie urodziła :)

      Usuń
  9. Przepiękny konwaliowy wianek w kształci serca. Na tych drzwiach prezentuje się zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze. Negatywne również cenię.